Vores historie
Fra de første skridt mod en sikre cykeloplevelse til hjelme, der giver dig komfort og kørerglæde hver dag –vi tror på, at frihed og tryghed skal køre hånd i hånd.
Hej og velkommen til Smart Living Nordic
Vi er din danske specialist i cykelhjelme og udvalgt tilbehør - Hos os vælger vi kun hjelme, vi selv stoler på. Vi udvælger nøje de nyeste modeller, der lever op til vores krav om sikkerhed, komfort og innovation
Hvorfor vi er anderledes
Vi er stolte af hele tiden at lære mere om både vores kunder og branchen, så vi kan tilbyde de bedste løsninger og den bedste service. Det betyder, at du altid kan regne med en hjelm, der giver dig en tryg, komfortabel og sikker oplevelse – uanset om du kører på cykel, el-løbehjul, skateboard eller rulleskøjter.
I et hav af muligheder har du valgt os – og det sætter vi stor pris på. Vores tak til dig er at levere et produkt, der forener kvalitet, funktionalitet og sikkerhed – hver eneste gang.
Handelsbetingelser
GENERELLE OPLYSNINGER
Virksomhed: Smart Living Nordic
Søborg 2960
CVR: 45806782
E-mail: support@slnordic.dk
PRISER
I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen - f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.
BETALING
Smart Living Nordic modtager betaling med VISA, VISA Electron, Mastercard, Mobilepay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inkl. moms.
LEVERING og fragtpriser
Smart Living Nordic tilstræber at afsende ordre indenfor 24 timer fra modtagelsen af din ordre. Vi sender til hele Danmark. Fragt er gratis på køb over 399 kr. - ellers koster det 39 kr.
OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet, vil din pakke blive flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt venligst kundeservice.
Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 1-3 hverdage efter bestillingen. Der kan forekomme forlænget leveringstid i travle perioder.
REKLAMATIONSRET
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Kontakt os inden du vil returnere dit produkt, så det vil foregå nemmest muligt.
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes til:
Søborg 2860
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.
REFUSION
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.
REFUNDERING/RETURNERING/OMBYTNING VED UDSALG
Produkter og ordre kan ikke refunderes, returneres eller ombyttes i perioder med udsalg, særlige tilbudskampagner eller ved særlige rabatter.
FORTRYDELSESRET
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter du har modtaget varen.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du skal sende en mail til support@slnordic.dk. Du kan også benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Skulle du fortryde dit køb, hvor en gratis gave leveres med selve ordren skal hele ordren returneres.
RETURNERING
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Dvs. du bærer risikoen for at varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. For at lette ekspeditionstiden må man meget gerne vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen i pakken.
Ønsker du at sende varen retur til os, kan vi være behjælpelige med label og vi vil derefter kreditere fragtomkostningen ved din tilbagebetaling af købsbeløbet.
Varen sendes til:
Smart Living Nordic
Søborg 2860
VARENS STAND VED RETURNERING
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Med andre ord kan du prøve varen, og så bør den være i samme stand, som da du modtog den.
Hvis varen har ekstraordinære brugsmærker eller skader end det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi når vi modtager varen.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen, i 14 dage.
TILBAGEBETALING
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten.
Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmetode, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
KLAGEMULIGHEDER
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Link: https://naevneneshus.dk/
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: support@slnordic.dk
PERSONDATAPOLITIK
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Smart Living Nordic og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på Smart Living Nordic er Smart Living Nordic.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: support@slnordic.dk
STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR
Vores standardfortrydelsesformular findes her.